14 فواید شگفت انگیز آب آناناس برای سلامتی

14 فواید شگفت انگیز آب آناناس برای سلامتی

14 فواید شگفت انگیز آب آناناس برای سلامتی

آب آناناس ممکن است فواید بسیار خوبی برای سلامتی داشته باشد، از جمله تقویت سیستم ایمنی، بهبود رشد و نمو، از بین بردن التهاب و محافظت از سلامت قلب. همچنین ممکن است برای متعادل کردن خلق و خو، بهبود عملکرد عضلات، افزایش باروری و تسریع هضم مفید باشد. آب آناناس نیز ممکن است پتانسیلی در کاهش خطر ابتلا به سرطان داشته باشد.

آب آناناس چیست؟

آب آناناس آب شیرین و لذیذی است که از میوه استوایی آناناس گرفته می شود که نام علمی آناناس کوموسوس را دارد. این میوه غنی از قند در اصل بومی آمریکای جنوبی، به ویژه برزیل و پاراگوئه است، اما از آن زمان در سراسر آمریکای مرکزی، دریای کارائیب و سایر مناطق گرمسیری که این گیاه می تواند رشد کند، گسترش یافته است.

حقایق تغذیه ای آب آناناس

آب آناناس به دلیل طعم شیرین و با طراوت آن مورد علاقه بسیاری از مردم است، اما بسیاری از مردم نمی دانند که چقدر ممکن است سرشار از مواد مغذی سالم باشد. ممکن است سرشار از بروملین باشد، آنزیم کلیدی برای هضم پروتئین. آب آناناس منجمد شیرین نشده و رقیق نشده ممکن است حاوی ویتامین A، ویتامین های خانواده B، ویتامین C، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، سدیم، آهن، کربوهیدرات ها، قندها و فیبر غذایی باشد. همچنین دارای ویتامین C اضافی (اسید اسکوربیک) برای بهبود رنگ و طعم آب میوه است. همه این مواد مغذی و همچنین آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فنلی مختلف، فواید زیادی را در ارتباط با این نوشیدنی گرمسیری ارائه می کنند.

فواید آب آناناس برای سلامتی

نوشیدن منظم آب آناناس ممکن است برای افرادی که با فشار خون بالا، متابولیسم پایین، افسردگی، اضطراب، نوسانات خلقی، کمبود مواد مغذی، یبوست و سوء هاضمه دست و پنجه نرم می کنند، مفید باشد.

  1. ممکن است فشار خون را کاهش دهد

آناناس اصلی حاوی بروملین است که در تنظیم سطح فشار خون مفید است. همچنین، سطح بالای پتاسیم موجود در آب آناناس ممکن است آن را به یک درمان عالی برای فشار خون بالا تبدیل کند. پتاسیم با عمل به عنوان یک گشادکننده عروق، می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند و با کاهش خطر تصلب شرایین (آترواسکلروزیس)، حملات قلبی و سکته مغزی، از سلامت کلی قلب و عروق محافظت کند.

 

 

همچنین بخوانید: 7 فایده و خواص فوق العاده دمنوش گیاهی گل رز و طرز تهیه آن

 

  1. ممکن است ایمنی را تقویت کند

مطالعات نشان می دهد که آب آناناس ممکن است غنی از ویتامین C باشد که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. این ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و تولید گلبول های سفید را که خط دفاعی اولیه بدن هستند، افزایش دهد.

در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در مجله تغذیه و متابولیسم منتشر شد، محققان تأثیرات آب آناناس را بر روی ۹۸ کودک مدرسه‌ای ارزیابی کردند. مشخص شد آن دسته از کودکانی که روزانه آناناس کنسرو شده مصرف می‌کنند، ممکن است در مقایسه با کودکانی که این میوه را مصرف نکرده‌اند، کمتر دچار عفونت‌های ویروسی و باکتریایی شده باشند. علاوه بر این، مشخص شد کسانی که از گروه شرکت‌کنندگانی که آناناس می‌خوردند دچار عفونت شدند، بهبودی سریع نشان دادند.

  1. ممکن است نوسانات خلقی را تنظیم کند

یک مطالعه تحقیقاتی به این نتیجه رسیده است که ویتامین b6 ممکن است در بهبود علائم افسردگی مفید باشد.

ویتامین B6 ممکن است در مقادیر زیادی در آب آناناس یافت شود و این ویتامین (معروف به پیریدوکسین) ممکن است به تنظیم هورمون‌ها در بدن و بهبود خلق و خوی کمک کند. این ممکن است به مشکلات اضطرابی و همچنین افرادی که مستعد افسردگی یا نوسانات هورمونی هستند کمک کند.

  1. ممکن است به تسکین سرفه کمک کند

آب آناناس ممکن است برای افرادی که از سرماخوردگی و سرفه رنج می برند عالی باشد تا از تحریک گلو تسکین یابد. برای تسکین سرماخوردگی و سرفه، آب آناناس را بعد از مخلوط کردن نمک، فلفل و عسل با آن بنوشید.

 

  1. ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشد

دکتر هیل از مرکز پزشکی دانشگاه دوک، دورهام، ایالات متحده، در تحقیقات خود ادعا کرده است که آب آناناس تازه ممکن است در کاهش التهاب مفید باشد. این ممکن است به دلیل وجود بروملین باشد که یک آنزیم پروتئولیتیک است. این خواص ضد التهابی آب آناناس همچنین ممکن است به درمان علائم آرتریت، تسکین درد و کاهش تورم کمک کند. مصرف آبمیوه تازه نیز ممکن است به کاهش احتقان سینوسی کمک کند.

  1. ممکن است باروری را بهبود بخشد

آب آناناس ممکن است دارای ترکیبی غنی از مواد مغذی از جمله پتاسیم، ویتامین C و طیف وسیعی از ویتامین‌های B باشد. همه اینها با افزایش باروری در مردان و زنان و افزایش مثبت هورمون های تولید مثلی مرتبط است.

  1. ممکن است به هضم کمک کند

طبق یک مطالعه در سال 2016، سطوح بالای فیبر رژیمی موجود در آب آناناس (بدون صافی یا با پالپ بالا)، علاوه بر وجود بروملین، ممکن است یک آنزیم گوارشی قوی باشد که می تواند به بهینه سازی فرآیندهای گوارشی و جلوگیری از علائم نفخ و یبوست کمک کند. این ممکن است حرکت پریستالتیک را برای تنظیم حرکات روده تحریک کند و از جذب مناسب مواد مغذی توسط سیستم گوارش اطمینان حاصل کند. علاوه بر این، این مواد مغذی در مورد بیماری های روده مانند کولیت اولسراتیو نیز کمک می کنند.

  1. ممکن است باعث رشد شود

آب آناناس با محتوای چشمگیر ویتامین C خود ممکن است تولید کلاژن را تقویت کند که برای ایجاد تمام بافت ها، ماهیچه ها، استخوان ها و رگ های خونی بدن ضروری است. چه در حال نقاهت پس از یک بیماری یا جراحی هستید یا در گذشته کمبود مواد مغذی داشته اید، این آب میوه ممکن است بدن شما را از نظر ترمیم و رشد عمومی به مسیر خود بازگرداند.

 

 

  1. ممکن است پتانسیل ضد سرطانی داشته باشد

بر اساس تحقیقات بروملین موجود در آب آناناس ممکن است با فواید ضد سرطانی، یعنی کند کردن تولید و گسترش سلول‌های سرطانی و القای آپوپتوز مرتبط باشد. این خواص آنتی اکسیدانی ممکن است استرس اکسیداتیو را کاهش داده و از بیماری های مزمن جلوگیری کند، در حالی که به طور فعال جهش سلول های سالم را سرکوب می کند.

  1. ممکن است عملکرد عضلانی را بهبود بخشد

تحقیقات منتشر شده در مجله آمریکایی پزشکی نشان می دهد که پتاسیم تعادل مایعات را در بدن حفظ می کند، تکانه های عصبی را فعال می کند و انقباض عضلانی را تنظیم می کند. طبق اطلاعات مرکز داده های غذایی USDA، هر 100 گرم آب آناناس ممکن است حاوی 130 میلی گرم پتاسیم باشد. اگر ورزش می کنید یا فردی فعال هستید، سطوح بالای پتاسیم برای عملکرد بهینه عضلات مورد نیاز است و آب آناناس ممکن است آن را تامین کند!

  1. ممکن است در مراقبت از چشم کمک کند

ویتامین C موجود در آب آناناس می تواند در جلوگیری از تشکیل آب مروارید بسیار مفید باشد. نوشیدن منظم آبمیوه ممکن است با افزایش سن از بینایی کلی شما محافظت کند و همچنین از بسیاری از مشکلات مربوط به بینایی جلوگیری کند.

  1. ممکن است از آسم جلوگیری کند

طبق گزارشی که توسط تیمی از محققان پرتغالی منتشر شده است، مصرف منظم آب آناناس غنی از بتاکاروتن ممکن است نتایجی را در تسکین علائم آسم نشان دهد. بتاکاروتن ممکن است در طول هضم به ویتامین A تبدیل شود و در کاهش خطر ابتلا به آسم موثر عمل کند.

 

 

فواید آب آناناس

خرید تخم خشخاش

آزمون مزاج طب سنتی

 

 

 

برچسب ها: آب آناناس , آب آناناس برای سلامتی , آب آناناس چیست؟ , آناناس ,

[ بازدید : 3 ]

[ دوشنبه 28 اسفند 1402 ] 21:10 ] [ zsm ]

[ ]

ماسک صورت توت فرنگی خانگی برای پوستی درخشان

ماسک صورت توت فرنگی خانگی برای پوستی درخشان

ماسک صورت توت فرنگی خانگی برای پوستی درخشان

بسیاری از مردم برای خرید محصولات زیبایی و مراقبت از پوست هزینه گزافی می کنند، اما اغلب با نتایج رضایت بخش ناامید می شوند. همچنین همیشه خطر اضافه شدن مواد شیمیایی در این محصولات وجود دارد که ممکن است نتایج آنی را به همراه داشته باشد اما در دراز مدت به پوست شما آسیب برساند.

علاوه بر این، محصولاتی که دارای برچسب طبیعی، گیاهی یا بدون مواد شیمیایی هستند معمولاً دارای قیمت سنگینی هستند. چرا وقت، تلاش و پول خود را برای محصولات زیبایی تجاری تلف کنید، در حالی که می توانید خودتان آن را بسازید. این ماسک صورت توت فرنگی واقعاً یک نعمت برای صورت شما است زیرا می تواند فوراً پوست خشک، کدر و آسیب دیده شما را جوان کند.

مواد تشکیل دهنده ماسک صورت توت فرنگی

مواد به کار رفته در ماسک صورت توت فرنگی به روش های زیر می تواند پوست شما را بهبود بخشد.

  1. توت فرنگی

توت فرنگی رنگ پر جنب و جوش خود را از ترکیبات گیاهی به نام آنتوسیانین می گیرد که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قابل توجهی از خود نشان می دهد. این آنتی اکسیدان ها فعالیت رادیکال های آزاد را که مسئول آسیب زیادی به پوست هستند، مهار می کنند.

رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که به سلول های سالم پوست حمله می کنند و فیبرهای کلاژن را می شکنند و راه را برای پیری زودرس پوست هموار می کنند. قدرت آنتی اکسیدانی توت فرنگی می تواند به کاهش این نوع تخریب پوست کمک کند.

همچنین، توت فرنگی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که باعث تولید کلاژن می شود. کلاژن فراوان ترین جزء پوست است، اما با افزایش سن، تولید آن به تدریج کاهش می یابد. از دست دادن این پروتئین ساختاری در درجه اول مسئول افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک است، اما ویتامین C می تواند به کاهش و ترمیم این نوع آسیب پوست کمک کند.

علاوه بر این، پلی فنول های موجود در توت فرنگی می تواند به محافظت از پوست شما در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش خورشید که باعث پیری زودرس پوست و سایر مشکلات می شود، کمک کند.

 

 

همچنین بخوانید: 9 مزیت روغن چریش برای مو و پوست و نحوه استفاده از آن

 

  1. ماست، شیر یا خامه شیر

ماست ساده یا یونانی، شیر یا خامه شیر به دلیل محتوای اسید لاکتیک به ماسک اضافه می شود. اسید لاکتیک به عنوان آلفا هیدروکسی اسید (AHA) طبقه بندی می شود که یک اسید طبیعی است که در غذاهای حیوانی و گیاهی یافت می شود.

اسید لاکتیک با لایه برداری پوست به یکدست شدن رنگ و بافت پوست کمک می کند. به آسانی جذب پوست می شود و پیوند بین سلول های مرده اپیدرمی را سست می کند، که سپس ریزش آن آسان تر می شود.

در نتیجه، لایه بالایی سلول های مرده پوست به تدریج کنده می شود تا پوست تازه تشکیل شده از زیر نمایان شود که سفت تر، روشن تر، نرم تر و صاف تر است. علاوه بر این، اسید لاکتیک pH پوست را کاهش می‌دهد تا کمی اسیدی‌تر شود و آن را برای باکتری‌های آسیب‌رسان پوست غیرقابل پذیرش می‌کند.

  1. عسل

خواص درمانی عسل از دیرباز در طب عامیانه مورد استفاده قرار گرفته است، اما اکنون توسط تحقیقات علمی تایید شده است. پس جای تعجب نیست که به یکی از پرکاربردترین مواد در محصولات تجاری پوست و داروهای زیبایی تبدیل شده است.

عسل یکی از بهترین مرطوب‌کننده‌های طبیعی است، به این معنی که رطوبت پوست را برای مدت طولانی‌تری هیدراته نگه می‌دارد.

مرطوب کردن پوست برای نرم، صاف و لطیف نگه داشتن آن بسیار مهم است. از طرف دیگر پوست خشک یا کم آب، مستعد ایجاد چین و چروک است. علاوه بر این، عسل دارای خواص ضد میکروبی قابل توجهی است که می تواند به مبارزه با عفونت های پوستی کمک کند.

  1. روغن های گیاهی

بسیاری از روغن های گیاهی دارای طیف وسیعی از فواید برای پوست هستند که استفاده گسترده از آنها را در لوازم آرایشی و درمان های زیبایی توضیح می دهد.

روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن کرچک، روغن آفتابگردان، روغن جوجوبا و روغن رز هیپ برخی از محبوب ترین گزینه ها هستند. آنها به تقویت سد پوستی، مهار التهاب پوست، بهبود زخم، آبرسانی به پوست و مقابله با استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند.

روغن های گیاهی مختلف برای مشکلات پوستی و انواع پوست متفاوت عمل می کنند و شما باید بر اساس آن انتخاب کنید. به عنوان مثال، روغن های گیاهی غلیظ و چرب عمیقا مرطوب کننده هستند، اما می توانند منافذ شما را مسدود کرده و آکنه را تشدید کنند.

به همین دلیل است که به افراد دارای پوست چرب یا مستعد آکنه توصیه می شود که به جای آن از روغن درخت چای رقیق شده استفاده کنند. این روغن به دلیل اثرات ضد باکتریایی خود مشهور است که می تواند باکتری های مولد آکنه را از بین ببرد و به بهبود سریع پوست شما کمک کند.

 

  1. لیمو

لیمو دارای خواص قابض است که می تواند به سفت شدن منافذ صورت و کاهش تجمع باکتری ها و کثیفی روی پوست شما کمک کند.

این میوه سرشار از اسید سیتریک است که دارای اثر سفید کنندگی ملایمی است که می تواند لکه های تیره و رنگدانه ها را روشن کند و پوست شما را یکدست کند. علاوه بر این، اسید سیتریک مانند اسید لاکتیک در تضعیف ارتباط بین سلول های مرده اپیدرمی عمل می کند تا لایه برداری پوست را تسهیل کند.

لیمو سرشار از اسیداسکوربیک است که نام دیگر ویتامین C است. خواص آنتی اکسیدانی قوی آن به خنثی کردن فعالیت رادیکال های آزاد کمک می کند.

ویتامین C همچنین تولید کلاژن و الاستین، دو پروتئین ساختاری مهم در پوست را تحریک می کند. این می تواند به تقویت سد پوستی، ترویج بازسازی پوست و جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک کند.

نحوه تهیه ماسک صورت توت فرنگی خانگی

در اینجا سه دستور العمل اساسی ماسک صورت توت فرنگی برای پوست های خشک، چرب و نرمال آورده شده است. هنگام تهیه ماسک، می توانید مواد آن را متناسب با نوع پوست خود تنظیم کنید.

دستور 1 – برای پوست خشک

  • ابتدا 2 تا 3 توت فرنگی را در یک کاسه له کنید.
  • سپس 1 قاشق غذاخوری خامه شیر غنی را اضافه کنید.
  • و 1 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.
  • مواد را خوب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید.

دستور 2 – برای پوست های چرب

  • ابتدا 2 تا 3 توت فرنگی را در یک کاسه له کنید.
  • سپس 1 قاشق چایخوری آب لیموی تازه اضافه کنید.
  • و 1 قاشق غذاخوری عسل را به مخلوط اضافه کنید.
  • مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید.

دستور 3 – برای پوست معمولی

  • ابتدا 2 تا 3 توت فرنگی را در یک کاسه له کنید.
  • سپس 1 تا 2 قاشق غذاخوری شیر را در کاسه یا 1 قاشق غذاخوری ماست یونانی ساده بریزید اگر می‌خواهید قوام غلیظ‌تری داشته باشید.
  • بعد 1 قاشق چایخوری آب لیموی تازه فشرده را اضافه کنید.
  • و در آخر 1 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.
  • همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید.

 

 

ماسک صورت توت فرنگی خانگی

تخم خشخاش

آزمون مزاج شناسی رایگان

برچسب ها: انواع ماسک صورت , پوست درخشان , جلوگیری از پیری زودرس , جوانسازی پوست , طرز تهیه ماسک صورت ,

[ بازدید : 3 ]

[ يکشنبه 27 اسفند 1402 ] 10:30 ] [ zsm ]

[ ]

روش های جادویی برای نگهداری گیاه آدنیوم در منزل

روش های جادویی برای نگهداری گیاه آدنیوم در منزل

روش های جادویی برای نگهداری گیاه آدنیوم در منزل

آدنیوم

درود و سلام به شما دوستان و همراهان همیشگی دوست داران گل و گیاه و طبیعت؛ امروز قرار هست با هم در مورد گیاه زیبای آدنیوم یا رز صحرایی صحبت کنیم. اگر این گیاه زیبا را در منزل یا محل کار دارید یا به تازگی قصد خرید گیاه آدنیوم را دارید تا پایان مقاله همراهم باشید تا با هم شرایط مطلوب و نگهداری بهتر این گیاه را بررسی کنیم از اینکه تا پایان مقاله همراهم هستید سپاسگزارم.

نور مناسب برای گل صحرا چه میزان است؟

گیاه آدنیوم به نور فراوان اما غیرمستقیم نیاز دارد. نور تند تابستان و نور مستقیم به گیاه آسیب می زند؛ اگر گیاه را در مکانی پر نور و روشن نگهداری کنید گلهای شیپوری صورتی قرمز و سفید زیبایی به شما هدیه خواهد داد. حداقل این گیاه برای رشد مطلوب و گلدهی چهار الی شش ساعت نور فراوان نیاز دارد، این گیاه در مکان سایه نه رشد مطلوبی خواهد داشت و نه هرگز به گلدهی می رسد. اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که نور آفتاب تندی ندارد و نور ملایم دریافت می کنید می توانید از این گیاه در فضای باز یا بالکن استفاده کنید.

میزان آبیاری مناسب برای رشد گیاه آدنیوم

گیاه آدنیوم به آبیاری زیادی نیاز ندارد؛ در فصل بهار و تابستان بیشتر به آبیاری نیاز دارد. هرگاه سطح خاک خشک شد گیاه را آبیاری کنید اما در فصل پاییز و زمستان که اکثر گیاهان به خواب می روند و رشد کمتری دارند گیاه آدنیوم را پس از خشک شدن کامل خاک آبیاری کنید؛ هرگز گیاه را غرقاب نکنید خاک گیاه که خیس شود کافیست؛ چون آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه ها و نابودی گیاه می شود.

رطوبت کافی برای رز صحرایی به چه میزان است؟

این گیاه رطوبت دوست است محل نگهداری گیاه باید مرطوب باشد شما می توانید گیاه را در ساعت هایی که نور خورشید روی گیاه نیست اسپری کنید یا برای گیاه جزیره درست کنید؛ چون گفته می شود گیاهی رطوبت دوست است منظور این نیست یکسره خاک گیاه خیس باشد منظور مرطوب بودن هوای اطراف گیاه است.

تامین رطوبت مورد نیاز گیاه با ساخت جزیره:

تشت یا زیرگلدانی بزرگی انتخاب می کنیم از سنگریزه پر می کنیم و تشت را پر از آب می کنیم؛ گلدان را وسط تشت روی سنگ ریزه ها قرار می دهیم، هرگاه آب داخل ظرف تبخیر شد مجددا آنرا پر از آب می کنیم هرگز اجازه ندهید تشت خشک باشد. همیشه ظرفی که بعنوان جزیره در نظر گرفته اید باید پر از آب باشد، در ضمن اجازه ندهید ته گلدان شما با آب تماس داشته باشد چون ریشه ها به مرور زمان در آب می پوسند و از بین می روند.

 

 

 

همچنین بخوانید: رازهایی که برای نگهداری گیاه آرالیا باید بدانیم

 

خاک مناسب برای نگهداری از گل آدنیوم

گیاه آدنیوم خاکی سبک با زهکشی بالا نیاز دارد؛ می توان برای آدنیوم از خاک کاکتوس استفاده کرد یا ترکیبی از خاک برگ و کوکوپیت و پرلیت و شن و ماسه برای گیاه آدنیوم عالی است؛ هرگاه ریشه های گیاه از ته گلدان خارج شد گلدان گیاه را در فصل بهار یا تابستان تعویض کنید.

زمان مناسب کودهی گل آدنیوم

  • در فصل رشد گیاهان بهار و تابستان، هر ماه گیاه را با کود های موجود در بازار تقویت کنید.
  • در شش ماهه دوم سال پاییز و زمستان که گیاه به خواب رفته نیازی به کود دهی ندارد.

هرس آدنیوم (گل رز بیابانی)

گیاه را می توانید هرس کنید تا گیاهی زیباتری داشته باشید و از شاخه های هرس شده برای قلمه گیاه استفاده کنید. می توانید تا قبل از رسیدن بهار یا بهار گیاه را هرس کرد.

تکثیر گیاه آدنیوم از چند طریق انجام می شود :

(بذر، پیوند، قلمه ساقه و خواباندن هوایی)

این گیاه یه نوع ساکولنت به حساب میاد اما از خانواده خرزه هاست و جز گیاهان سمی به شمار می رود. پس برای تکثیر گیاه یا تعویض گلدان حتما از دستکش استفاده کنید. همچنین اگر کودکی دارید یا حیوان خانگی دارید از گیاه دور نگهش دارید.

روش هایی که گفته شد کار تخصصی است اما شما خواستید این گیاه را تکثیر کنید می توانید از طریق بذر اقدام کنید.

تکثیر با قلمه:

می توان قلمه ای سالم و سرحال جدا کرده و در خاک سبک بکارید شما می توانید در روش قلمه از چند قلمه مختلف را باهم کاشت تا رنگهای گوناگونی داشته باشید. پس از کاشت خاک گیاه را همیشه نمدار نگه دارید دقت داشته باشید که هرگز نیاز به غرقابی کردن خاک نیست. در این روش ساختار گوشتی گیاه تشکیل نمی شود اما با پیوند زدن چند رنگ با هم شما می توانید گلدان رنگی رنگی از آدنیوم داشته باشید.

 

تکثیر گیاه آدنیوم با بذر: در این روش یک گیاه کامل را خواهید داشت؛

اگر چند نوع گیاه آدنیوم را باهم نگهداری می کنید می توانید از بذرهای گیاه خودتون استفاده کنید چون گیاه جفتی رشد می کنید و به تنهای بذر تکثیر نمی شود؛ بذر ها را در خاکی سبک کاشته و همواره خاک را مرطوب نگه دارید پس از چند هفته جوانه ها تشکیل می شود اما سالها طول می کشد تا گیاهی بالغ و بزرگ داشته باشید.

 

 

 

نگهداری گیاه آدنیوم در منزل

خواص خشخاش

تست مزاج شناسی

برچسب ها: آبیاری آدنیوم , آدنیوم , گل آدنیوم , گیاه آدنیوم , نگهداری آدنیوم ,

[ بازدید : 2 ]

[ شنبه 26 اسفند 1402 ] 11:03 ] [ zsm ]

[ ]

معجزه دانه کتان برای تقویت مو و افزایش رشد مو که نمی‌دانستید

معجزه دانه کتان برای تقویت مو

معجزه دانه کتان برای تقویت مو و افزایش رشد مو که نمی‌دانستید

بذر کتان چیست؟

دانه کتان را می توان اساساً به عنوان یک نوع غذای گیاهی پر از مقادیر سالم چربی، آنتی اکسیدان ها و فیبر تعریف کرد. همچنین اغلب به آن “غذای کاربردی” می گویند زیرا دارای موادی است که سلامت کلی شما را تقویت می کند. دانه کتان که به صورت دانه، روغن، پودر، قرص و حتی کپسول موجود است، به طور موثری یبوست، دیابت و فشار خون بالا را درمان می کند. وجود آنتی اکسیدان ها تضمین می کند که فواید دانه کتان برای مو از نظر رشد بسیار زیاد است.

آیا دانه کتان برای مو مفید است؟

با توجه به آنتی اکسیدان ها و به ویژه ویتامین های موجود در دانه کتان، فواید آن برای مو بسیار زیاد است. اسیدهای چرب امگا 3 و محتوای فیبر بالای دانه کتان آنها را به یک غذای فوق العاده برای موهای سالم تبدیل می کند. دانه‌های کتان به تنظیم سطح pH پوست سر کمک می‌کنند و باعث رشد مو می‌شوند.

چگونه روغن دانه کتان می تواند به موهای شما کمک کند؟

اگر به دنبال حفظ وضعیت مراقبت از مو هستید، مطمئناً بذر کتان نوعی غذای گیاهی است که برای موهای شما بسیار مفید است. برای کمک به درک اینکه چگونه روغن دانه کتان برای مو راه حلی عالی برای تمام مشکلات مربوط به موهای شماست، در اینجا چند واقعیت وجود دارد:

  • در دانه کتان، جزء اسیدهای چرب امگا 3 وجود دارد که مواد مغذی و پروتئین های حیاتی را برای فولیکول های مو فراهم می کند. همچنین گردش خون را در پوست سر تحریک می کند و در نتیجه التهاب فولیکول مو را مهار کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند.
  • دانه‌های کتان برای رشد مو مؤثر هستند زیرا حاوی ویتامین B هستند و سرشار از بیوتین، ریبوفلاوین، پیریدوکسین، نیاسین، اسید پانتوتنیک و اسید فولیک هستند که همگی ترکیباتی هستند که باعث تحریک رشد مو می‌شوند.
  • ویتامین E موجود در دانه کتان اثر رادیکال های آزاد را بر روی پوست سر کاهش می دهد و فولیکول های مو را برای بهبود رشد مو تقویت می کند.
  • ژل بذر کتان برای مو مفید است و شامل تنظیم سطح pH می شود زیرا دانه کتان مانند یک آرام بخش برای غدد چربی عمل می کند و بنابراین تضمین می کند که روغن با کیفیت مناسب برای موهای شما تولید می شود تا آن را سالم نگه دارد.

فواید دانه کتان برای مو

  1. نگهداری از موهای مجعد

بهترین راه حل، ژل بذر کتان است اگر موهای مجعد دارید و قصد دارید فرهای زیبا را حفظ کنید. علاوه بر این، فواید ژل بذر کتان برای مو بیشتر از اثرات نامطلوب آن است. همچنین کمک می کند تا توده های فرها به طور موثرتر از هر محصول آرایشی دیگری به هم بچسبند. از آنجایی که ویتامین E جزء حیاتی بذر کتان است، به کاهش آسیب موهای مجعد کمک می کند و در عین حال خاصیت ارتجاعی و درخشندگی آن را افزایش می دهد.

 

 

همچنین بخوانید: طریقه مصرف بذر کتان + خواص شگفت انگیز آن

 

  1. دانه کتان برای رشد مو

یکی از فواید زیادی که دانه کتان برای مو دارد این است که رشد مو را تحریک می کند. بذر کتان حاوی ترکیبی سالم از مواد مغذی، ویتامین ها و چربی های سالم است. در نتیجه، زمانی که از روغن بذر کتان برای مو استفاده می شود، به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند و رشد مو را قادر می سازد.

  1. مدیریت موهای خشک و آسیب دیده

اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین E موجود در دانه کتان به ترمیم موهای آسیب دیده و تامین رطوبت مورد نیاز آن کمک می کند. دانه کتان به حالت عمیق موهای شما کمک می کند و آن را صاف و قابل کنترل می کند.

فواید ژل دانه کتان برای مو

از ژل بذر کتان می توان به عنوان نرم کننده مو استفاده کرد. استفاده از ژل بذر کتان برای موهای شما بیش از خوردن دانه کتان فواید زیادی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • اثر آبرسانی و آبرسانی برای موهای خشک و وز.
  • با کاهش اصطکاک و صاف کردن موها به کاهش شکستگی مو کمک می کند.
  • جذب مستقیم مواد مغذی موجود در دانه کتان از طریق پوست سر.
  • رشد بهتر مو به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها در دانه کتان.
  • با ایجاد یک لایه محافظ روی مو و پوست سر از اثرات مضر آلودگی محافظت می کند.

روغن بذر کتان برای مو

برای تهیه روغن بذر کتان برای مو، تنها چیزی که نیاز دارید بذر کتان و آب جوش است. همچنین مهم است که از انواع ارگانیک دانه ها برای محافظت از خود در برابر مواد شیمیایی مضر یا آفت کش هایی که در نوع معدنی دیده می شوند، استفاده کنید. برای ساخت این محصول، باید مراحل را دنبال کنید:

  • دو لیوان آب پر کنید و داخل تابه بریزید و روی شعله زیاد قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند.
  • دو قاشق غذاخوری بذر کتان را به آب در حال جوش اضافه کنید و حرارت اجاق گاز را تا حد متوسط کاهش دهید.
  • تقریباً هشت دقیقه به پختن مخلوط ادامه دهید تا غلیظ شود.
  • مخلوط را از روی اجاق گاز برداشته و به مدت 20 تا 25 دقیقه روی میز قرار دهید.
  • اگر می خواهید پوشش دانه ها را از روغن جدا کنید، مخلوط را پس از سرد شدن از صافی رد کنید.
  • اکنون روغن بذر کتان آماده انتقال به ظرف در بسته است.

 

چگونه از دانه کتان برای مو استفاده کنیم؟

چهار راه مختلف وجود دارد که می توانید به طور موثر از آن در خانه در مورد استفاده از دانه کتان برای مو استفاده کنید. آنها به شرح زیر است:

  1. روغن موی بذر کتان

از آنجایی که بذر کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا و ویتامین E است، یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده موثر از آن استفاده از دانه کتان به عنوان روغن و ماساژ دادن مو و پوست سر با آن است.

  1. ژل موی بذر کتان

ژل موی ساخته شده از دانه کتان یک محصول آسان است، اما همچنین در تقویت رشد موی انواع بافت مو در زنان در سراسر جهان موثر است. این مخلوط را می توان به طور مستقیم روی موهای خود برای حالت دادن بهتر استفاده کرد. مقدار کمی ژل موی بذر کتان را بردارید و آن را در طول موهای خود بمالید و همچنین پوست سر خود را ماساژ دهید. اجازه دهید ژل به مدت 15 دقیقه بماند و سپس آن را با شامپوی معمولی بشویید.

  1. خوردن بذر کتان خام

یکی از ساده ترین راه ها برای به دست آوردن فواید دانه کتان برای مو، خوردن آن به صورت خام است. بنابراین، یک قاشق از دانه کتان بوداده را در هر زمانی در طول روز مصرف کنید.

  1. دانه کتان له شده

مصرف دانه کتان نه تنها می تواند برای موهای شما مغذی و مفید باشد بلکه می تواند خوشمزه نیز باشد. نیاز ایده آل برای دانه کتان در روز حداکثر دو قاشق در روز است. می توانید یک قاشق چای خوری بذر کتان را روی سالاد خود و یک قاشق چای خوری را روی سبزیجات سرخ شده بپاشید. بذر کتان را نپزید.

 

 

 

روغن موی بذر کتان

خواص تخم خشخاش

آزمون شناخت مزاج

برچسب ها: بذر کتان چیست؟ , برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم , برای رشد مو چی خوبه , چه مواد غذایی برای رشد مو خوب است ,

[ بازدید : 2 ]

[ پنجشنبه 24 اسفند 1402 ] 10:48 ] [ zsm ]

[ ]

12 درمان خانگی و طبیعی آسم شدید

12 درمان خانگی و طبیعی آسم شدید

12 درمان خانگی و طبیعی آسم شدید

آسم چیست؟

آسم یک بیماری شایع ریوی است که گاهی اوقات باعث مشکلات تنفسی می شود. این بیماری، افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار می دهد و اغلب در دوران کودکی شروع می شود، اگرچه می تواند برای اولین بار در بزرگسالان نیز ایجاد شود. در حال حاضر هیچ درمانی وجود ندارد، اما درمان‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌تواند به کنترل علائم کمک کند تا تأثیر زیادی بر زندگی شما نداشته باشد.

علائم آسم

علائم اصلی آسم عبارتند از:

  • صدای سوت هنگام نفس کشیدن (خس خس سینه)
  • تنگی نفس
  • یک سینه سفت، که ممکن است احساس کنید یک نوار در اطراف آن سفت می شود
  • سرفه کردن

علائم گاهی اوقات می تواند به طور موقت بدتر شود. این به عنوان حمله آسم شناخته می شود.

علل و محرک های آسم

آسم در اثر تورم (التهاب) لوله های تنفسی ایجاد می شود که هوا را به داخل و خارج از ریه ها حمل می کنند. این باعث می شود لوله ها بسیار حساس باشند، بنابراین به طور موقت باریک می شوند.

محرک های رایج آسم عبارتند از:

  • آلرژی (مثلاً به کنه های گرد و غبار، خز حیوانات یا گرده)
  • دود، آلودگی و هوای سرد
  • ورزش
  • عفونت هایی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا

شناسایی و اجتناب از محرک های آسم می تواند به شما در کنترل علائم کمک کند.

درمان های طبیعی آسم

اگر آسم شدید دارید و داروهای معمولی شما به نظر نمی رسد تسکین مورد نیاز شما را فراهم کند، ممکن است کنجکاو باشید که آیا کار دیگری برای مقابله با علائم خود می توانید انجام دهید یا خیر.

برخی از داروهای طبیعی ممکن است بتوانند علائم شما را کاهش دهند، مقدار دارویی را که باید مصرف کنید کاهش دهند و به طور کلی کیفیت زندگی شما را بهبود بخشند. این داروها زمانی بهترین کارایی را دارند که در کنار داروهای معمول تجویز شده برای آسم مصرف شوند.

در اینجا 12 درمان مکمل وجود دارد که می توانید برای آسم خود امتحان کنید.

  1. تغییرات رژیم غذایی

اگرچه رژیم غذایی خاصی برای افراد مبتلا به آسم شدید وجود ندارد، اما چند قدم وجود دارد که می توانید انجام دهید که ممکن است به علائم شما کمک کند.

اضافه وزن اغلب می تواند آسم شدید را بدتر کند. حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل که شامل مقدار زیادی میوه و سبزیجات است، مهم است. اینها منابع خوبی از آنتی اکسیدان ها مانند بتاکاروتن و ویتامین های C و E هستند و ممکن است به کاهش التهاب اطراف راه های هوایی شما کمک کنند.

اگر پس از مصرف برخی غذاها، علائم آسم تشدید شد، سعی کنید از خوردن آنها خودداری کنید. این امکان وجود دارد که شما یک آلرژی غذایی دارید که باعث بدتر شدن علائم شما می شود. برای تایید این موضوع با پزشک خود صحبت کنید.

  1. تکنیک تنفس بوتیکو

تکنیک تنفس بوتیکو (BBT) سیستمی از تمرینات تنفسی است. ممکن است بتواند با تنفس آرام به کاهش علائم آسم شما کمک کند.BBT بر تنفس از بینی به جای دهان تمرکز دارد. تنفس از دهان می تواند راه های هوایی شما را خشک کرده و آنها را حساس تر کند.

برخی از افراد ممکن است با استفاده از این روش عفونت های تنفسی کمتری را تجربه کنند. دیگرانی که BBT را تمرین می کنند معتقدند که به افزایش سطح دی اکسید کربن شما کمک می کند. با این حال، شواهد قطعی برای حمایت از این نظریه وجود ندارد.

نحوه انجام تنفس بوتیکو

برای انجام روش تنفس بوتیکو، فرد باید موارد زیر را انجام دهد:

  • فرد باید روی زمین یا روی صندلی بنشیند که بتواند ستون فقرات را دراز کرده و آن را صاف نگه دارد.
  • چند دقیقه به طور معمول نفس بکشید تا همه عضلات شل شوند.
  • به آرامی نفس خود را بیرون دهید و سپس آن نفس را نگه دارید.
  • از انگشت اشاره و شست برای بستن بینی استفاده کنید.
  • آن نفس را نگه دارید تا زمانی که میل به نفس کشیدن وجود داشته باشد و سپس نفس بکشید.
  • حداقل 10 ثانیه به طور طبیعی نفس بکشید.
  • چندین بار تکرار کنید.

 

 

همچنین بخوانید: 11 درمان خانگی موثر برای بیماری سل

 

  1. روش پاپورث

روش پاپورث یک تکنیک تنفس و آرامش است که از دهه 1960 برای کمک به افراد مبتلا به آسم استفاده شده است. این شامل استفاده از بینی و دیافراگم برای ایجاد الگوهای تنفسی است. سپس می توانید این الگوهای تنفسی را در فعالیت های مختلفی که ممکن است باعث تشدید آسم شما شود، اعمال کنید.

  1. سیر

طبق یک مطالعه در سال 2013، سیر دارای چندین فواید سلامتی از جمله خواص ضد التهابی است. از آنجایی که آسم یک بیماری التهابی است، سیر ممکن است بتواند به تسکین علائم شما کمک کند.

  1. زنجبیل

زنجبیل گیاه دیگری است که دارای خواص ضد التهابی است و ممکن است به آسم شدید کمک کند. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که مکمل های خوراکی زنجبیل با بهبود علائم آسم مرتبط است. اما تایید نکرد که زنجبیل منجر به بهبود عملکرد کلی ریه می شود.

  1. عسل

عسل اغلب در درمان سرماخوردگی برای کمک به تسکین گلو و کاهش سرفه استفاده می شود. می توانید عسل را با یک نوشیدنی گرم مانند چای گیاهی مخلوط کنید تا علائم خود را تسکین دهید.

 

  1. روغن های امگا 3

روغن‌های امگا 3 که در ماهی و دانه‌های کتان یافت می‌شوند، فواید زیادی برای سلامتی دارند. آنها همچنین ممکن است برای کاهش التهاب راه هوایی و بهبود عملکرد ریه در افراد مبتلا به آسم شدید عمل کنند.

با این حال، دوزهای بالای استروئیدهای خوراکی می توانند اثرات مفید روغن های امگا 3 را مسدود کنند. این ایده خوبی است که قبل از افزایش مصرف امگا 3 با پزشک خود مشورت کنید.

  1. کافئین

کافئین یک گشادکننده برونش است و می تواند خستگی عضلات تنفسی را کاهش دهد. یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که کافئین می تواند برای افراد مبتلا به آسم موثر باشد. ممکن است بتواند عملکرد مجاری تنفسی را تا چهار ساعت پس از مصرف بهبود بخشد.

  1. یوگا

یوگا شامل تمرینات کششی و تنفسی برای کمک به افزایش انعطاف پذیری و افزایش تناسب اندام کلی شما می شود. برای بسیاری از افراد، تمرین یوگا می تواند استرس را کاهش دهد، که ممکن است باعث آسم شما شود. تکنیک‌های تنفسی مورد استفاده در یوگا نیز ممکن است به کاهش دفعات حملات آسم کمک کند.

 

 

درمان آسم شدید با طب سوزنی

ژینکو

آزمون شناخت مزاج

برچسب ها: آسم , آسم چیست؟ , آسم شدید , درمان آسم ,

[ بازدید : 3 ]

[ چهارشنبه 23 اسفند 1402 ] 16:36 ] [ zsm ]

[ ]

نکات کلیدی برای نگهداری گیاه بامبو (گیاه ثروت ساز)

نکات کلیدی برای نگهداری گیاه بامبو (گیاه ثروت ساز)

نکات کلیدی برای نگهداری گیاه بامبو (گیاه ثروت ساز)

درود همراهان همیشگی و مهربانم؛ امروز با هم در مورد گیاه زیبای بامبو گیاهی که به گیاه ثروت ساز معرف است صحبت می کنیم؛ اگر دوست دارید این گیاه را داشته باشید به نکاتی که گفته می شود توجه کنید، همان طور که گفته شد از این گیاه در علم فنگ شویی، گیاه ثروت ساز و خوش یمنی نام برده شده است.

روش نگهداری بامبو در آب

گیاه بامبو را می توان درون آب و خاک نگهداری کرد، نگهداری در آب آسان تر است اما این گیاه در خاک هم رشد خواهد کرد به شرطی که تمام شرایط مطلوب را برایش فراهم کنید.

اگر از گیاه بامبو در آب استفاده می کنید دقت داشته باشید ظرف نگهداری گیاه شیشه ای و تمیز باشد و ریشه ها کامل در آب باشد و ساقه گیاه نیازی نیست کامل در آب باشد سه چهار سانت در آب باشد کافی است؛ سعی کنید آب درون شیشه را مرتب تعویض کنید تا جلبک نزند حتما ظرف شیشه ای را هر چند وقت یک بار تمیز کنید. آبی که برای گیاه بامبو استفاده می کنید باید آبی سالم و بدون از الودگی و کلر و مواد افزودنی باشد.

چه میزان نور برای بامبو مناسب است؟

گیاه بامبو به نور غیر مستقیم نیاز دارد نور مستقیم و تابش مستقیم خورشید برای گیاه توصیه نمی شود؛ همچنین جای تاریک و بدون نور هم برای گیاه توصیه نمی شود چون برای رشد مطلوب نور مناسب و نور کافی است؛ کمبود نور باعث آسب دیدن گیاه و باعث بیماری ها برای گیاهان می شود. پس فاکتور اکثر گیاهان نور است نور کافی و مناسبپ.

 

 

همچنین بخوانید: رازهایی که برای نگهداری گیاه آرالیا باید بدانیم

 

دما و رطوبت مورد نیاز بامبو

گیاه بامبو گیاه رطوبت دوستی است برای تامین رطوبت گیاه می توانید از دستگاه بخور سرد با فاصله استفاده کنید یا گیاه را غبار پاشی کنید. هرگاه نور روی گیاه باشد از غبار پاشی خود داری کنید چون باعث بیماری ها لک روی گیاه می شود.

روش نگهداری بامبو در آب

اگر این گیاه را در خاک کاشتید دقت داشته باشید از خاک سبک استفاده کنید ترکیبی از خاک برگ + پرلیت + پیت ماس یا خاک جنگلی مناسب گیاه بامبو است؛ هر گاه خاک گیاه خشکی خود را از دست با آبی سالم گیاه را آبیاری کنید؛ هرگز خاک گیاه را به خشکی کامل نرسانید و هرگز اجازه ندهید خاک گیاه غرقاب باشد.

کود مورد نیاز بامبو

اگر گیاه را درون آب نگهداری می کنید می توانید هر بار که آب گیاه را تعویض کردید با قطره های تقویتی مخصوص چند قطره درون آب ریخته و گیاه را تقویت کنید، دقت داشته باشید مصرف زیاد قطره تقویتی برای گیاه لازم نیست؛

اگر درون خاک از گیاه نگهداری می کنید می توانید از کود سه بیست و کود های مناسب گیاه استفاده کنید. زیاده روی کوددهی به بامبویی که در خاک نگهداری می کنید توصیه نمی شود چون باعث زرد شدن گیاه می شود.

روش تکثیر بامبو

گیاه بامبو را می توان از طریق قلمه زدن تکثیر کرد؛ ساقه ای سالم و سرحال را انتخاب کنید و برگ های اضافه گیاه را کات کنید درون آب یا درون خاک های سبک پرلیت و یا کوکوپیت یکارید پس از مدتی گیاه ریشه دار شده می توان به آب یا خاک مناسب منتقل کرد.

دقت داشته باشید این گیاه جز گیاهان سمی به شمار می رود اگر کودک در منزل دارید یا حیوان خانگی نگهداری می کنید مراقب باشید به گیاه نزدیک نشوند یا برگی از گیاه را به دهان و چشم نزدیک نکنند.

 

روش نگهداری بامبو در آب

جینکو

آزمون مزاج شناسی و شناخت مزاج چهارگانه

 

 

برچسب ها: بامبو , گیاه بامبو , گیاه ثروت ساز , نگهداری بامبو ,

[ بازدید : 2 ]

[ سه شنبه 22 اسفند 1402 ] 12:06 ] [ zsm ]

[ ]

خوشبو کننده دهان خانگی ؛ از بین برنده بوی بد و بهبود هضم

خوشبو کننده دهان خانگی ؛ از بین برنده بوی بد و بهبود هضم

خوشبو کننده دهان خانگی ؛ از بین برنده بوی بد و بهبود هضم

آیا با بوی بد دهان مبارزه می کنید؟ دیگر نگران نباشید! مخلوط کردن برخی از مواد معمول آشپزخانه تنها کاری است که باید انجام دهید تا یک درمان سریع برای بوی بد دهان ایجاد کنید.

این مشکل می تواند ناشی از افزایش باکتری های ایجاد کننده بو در دهان به دلیل کاهش بزاق یا نوعی مشکل معده باشد. با این حال، رایج ترین دلیل خوردن غذاهایی مانند پیاز خام یا سیر است. یک خوشبو کننده دهان خوب می تواند این مشکل را در هر زمان برطرف کند.

شما می توانید خوشبو کننده دهان خانگی خود را با موادی که در آشپزخانه در اختیار دارید تهیه کنید. بعلاوه، ساختن آن در خانه مزایای زیر را دارد:

  •  ارزان است: با استفاده از تمام مواد اولیه آشپزخانه، خوشبو کننده دهان خانگی شما بیش از کسری از هزینه محصولات تجاری نخواهد بود.
  • بدون مواد نگهدارنده یا شیمیایی: تهیه خوشبو کننده دهان در خانه شما را از شر تمام شیرین کننده های مصنوعی، نگهدارنده ها، رنگ ها و سایر مواد شیمیایی موجود در محصولات تجاری خلاص می کند.
  • شما می توانید مواد تشکیل دهنده خود را انتخاب کنید: خوشبو کننده دهان خانگی به شما امکان می دهد آزمایش کنید. شما می توانید از میان مواد با کیفیت مورد علاقه خود انتخاب کنید و چند مخلوط موثر را که بیشتر دوست دارید به دست آورید.

در اینجا برخی از موادی که می توانید استفاده کنید آورده شده است:

  • هل: هل ادویه ای منحصر به فرد است، رایحه ای شدید دارد که به دفع هرگونه بوی بد از دهان کمک می کند. همچنین به هضم غذا کمک می کند و مشکلاتی مانند نفخ را برطرف می کند.
  • دارچین: دارچین از رشد باکتری های ایجاد کننده بو جلوگیری می کند. همچنین دستگاه گوارش را گرم و تحریک می کند. به علاوه، به عنوان یک نگهدارنده طبیعی مواد غذایی برای جلوگیری از فساد مواد غذایی عمل می کند، بنابراین به افزایش ماندگاری خوشبوکننده دهان خانگی شما کمک می کند.
  • میخک: میخک دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی قوی است که به درمان و مبارزه با عفونت های دهان کمک می کند.

 

 

همچنین بخوانید: 10 درمان خانگی خشکی دهان با اثری فوق العاده

 

  • تخم گشنیز بوداده: این ادویه مغزی و گرم، طعمی عمیق و شدید به خوشبو کننده دهان می‌دهد.
  • رازیانه: دانه های رازیانه بسیار معطر و طعم دار حاوی آنتول هستند که خواص ضد میکروبی عالی در برابر باکتری ها، قارچ ها و مخمرها دارد. بعلاوه، رازیانه طعم شیرین خوبی دارد و باعث می شود دهان شما بعد از غذا احساس شادابی کند.
  • پودر زنجبیل خشک: زنجبیل خشک دارای خواص ضد باکتریایی است که باکتری های ایجاد کننده بو را در دهان از بین می برد. همچنین، تولید بزاق در دهان را تحریک می کند که به طور طبیعی به شستشوی باکتری ها کمک می کند.
  • دانه‌های کتان: این دانه‌های کوچک طعمی بادوام دارند و طعم آجیلی را حفظ می‌کنند و در از بین بردن بوی بد دهان معجزه می‌کنند.
  • دانه خربزهدانه خربزه نیز برای هضم غذا مفید است. علاوه بر این، آنها طعم شیرین و آجیلی دارند.
  • دانه های خردل و کنجد سفید: دانه های معطر ریز، این دانه ها برای معده و هضم غذا بسیار مفید هستند.

از آنجایی که این مواد به تسکین بوی بد دهان و همچنین کمک به هضم غذا کمک می کنند، این دستور نه تنها به عنوان خوشبو کننده دهان عمل می کند، بلکه به عنوان یک کمک موثر هضم کننده است که می توانید بعد از غذا از آن لذت ببرید.

 

چیزهایی که نیاز دارید:

  • دانه های رازیانه – ¼ فنجان
  • دانه گشنیز – ¼ فنجان
  • دانه های کنجد سفید – ¼ فنجان
  • پودر زنجبیل خشک – 1 قاشق چایخوری
  • پودر دارچین – 1 قاشق چایخوری
  • پودر میخک – ½ قاشق چایخوری
  • دانه هل – 2 قاشق غذاخوری
  • دانه زنیان – 1 قاشق غذاخوری
  • تکه های نارگیل خشک شده – به سلیقه شما
  • دانه کتان – 1 قاشق غذاخوری
  • دانه خربزه – 2 قاشق غذاخوری

مراحل آماده سازی

  1. دانه های رازیانه را در ماهیتابه روی حرارت ملایم به مدت 5 دقیقه خشک کنید و کنار بگذارید.
  2. تخم گشنیز را به مدت 3 تا 4 دقیقه خشک کنید و به دانه های رازیانه تفت داده شده اضافه کنید.
  3. دانه های کنجد سفید را به مدت 5 دقیقه خشک کنید و به مخلوط اضافه کنید.
  4. دانه های خربزه بو داده را خشک کنید و با باقی موارد مخلوط کنید.
  5. سپس نارگیل برشته شده را روی حرارت کم خشک کنید تا قهوه ای طلایی شود و به مخلوط اضافه کنید.
  6. بذر کتان تفت داده شده را به مدت 6 تا 7 دقیقه یا تا زمانی که شروع به پاشیدن کند، روی حرارت کم خشک کنید، سپس آنها را اضافه کنید.
  7. دانه های هل را به مدت 3 تا 4 دقیقه خشک کنید و به مخلوط اضافه کنید.
  8. همه مواد را با هم مخلوط کنید.
  9. با دانه های هل مخلوط کنید.
  10. پودر زنجبیل خشک را اضافه کنید.
  11. میخک را اضافه کنید.
  12. پودر دارچین را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید.

شما می توانید خوشبو کننده دهان خانگی خود را تا 6 ماه در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. ظرف را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

 

 

 

 

بهبود هضم با خوشبو کننده دهان

بذر هویج

آزمون مزاج شناسی رایگان

برچسب ها: برطرف کننده بوی دهان , بوی بد دهان , خشکی دهان چیست؟ , خوشبو کننده ,

[ بازدید : 3 ]

[ دوشنبه 21 اسفند 1402 ] 16:30 ] [ zsm ]

[ ]

خوشبو کننده دهان خانگی ؛ از بین برنده بوی بد و بهبود هضم

خوشبو کننده دهان خانگی ؛ از بین برنده بوی بد و بهبود هضم

خوشبو کننده دهان خانگی ؛ از بین برنده بوی بد و بهبود هضم

آیا با بوی بد دهان مبارزه می کنید؟ دیگر نگران نباشید! مخلوط کردن برخی از مواد معمول آشپزخانه تنها کاری است که باید انجام دهید تا یک درمان سریع برای بوی بد دهان ایجاد کنید.

این مشکل می تواند ناشی از افزایش باکتری های ایجاد کننده بو در دهان به دلیل کاهش بزاق یا نوعی مشکل معده باشد. با این حال، رایج ترین دلیل خوردن غذاهایی مانند پیاز خام یا سیر است. یک خوشبو کننده دهان خوب می تواند این مشکل را در هر زمان برطرف کند.

شما می توانید خوشبو کننده دهان خانگی خود را با موادی که در آشپزخانه در اختیار دارید تهیه کنید. بعلاوه، ساختن آن در خانه مزایای زیر را دارد:

  •  ارزان است: با استفاده از تمام مواد اولیه آشپزخانه، خوشبو کننده دهان خانگی شما بیش از کسری از هزینه محصولات تجاری نخواهد بود.
  • بدون مواد نگهدارنده یا شیمیایی: تهیه خوشبو کننده دهان در خانه شما را از شر تمام شیرین کننده های مصنوعی، نگهدارنده ها، رنگ ها و سایر مواد شیمیایی موجود در محصولات تجاری خلاص می کند.
  • شما می توانید مواد تشکیل دهنده خود را انتخاب کنید: خوشبو کننده دهان خانگی به شما امکان می دهد آزمایش کنید. شما می توانید از میان مواد با کیفیت مورد علاقه خود انتخاب کنید و چند مخلوط موثر را که بیشتر دوست دارید به دست آورید.

در اینجا برخی از موادی که می توانید استفاده کنید آورده شده است:

  • هل: هل ادویه ای منحصر به فرد است، رایحه ای شدید دارد که به دفع هرگونه بوی بد از دهان کمک می کند. همچنین به هضم غذا کمک می کند و مشکلاتی مانند نفخ را برطرف می کند.
  • دارچین: دارچین از رشد باکتری های ایجاد کننده بو جلوگیری می کند. همچنین دستگاه گوارش را گرم و تحریک می کند. به علاوه، به عنوان یک نگهدارنده طبیعی مواد غذایی برای جلوگیری از فساد مواد غذایی عمل می کند، بنابراین به افزایش ماندگاری خوشبوکننده دهان خانگی شما کمک می کند.
  • میخک: میخک دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی قوی است که به درمان و مبارزه با عفونت های دهان کمک می کند.

 

 

همچنین بخوانید: 10 درمان خانگی خشکی دهان با اثری فوق العاده

 

  • تخم گشنیز بوداده: این ادویه مغزی و گرم، طعمی عمیق و شدید به خوشبو کننده دهان می‌دهد.
  • رازیانه: دانه های رازیانه بسیار معطر و طعم دار حاوی آنتول هستند که خواص ضد میکروبی عالی در برابر باکتری ها، قارچ ها و مخمرها دارد. بعلاوه، رازیانه طعم شیرین خوبی دارد و باعث می شود دهان شما بعد از غذا احساس شادابی کند.
  • پودر زنجبیل خشک: زنجبیل خشک دارای خواص ضد باکتریایی است که باکتری های ایجاد کننده بو را در دهان از بین می برد. همچنین، تولید بزاق در دهان را تحریک می کند که به طور طبیعی به شستشوی باکتری ها کمک می کند.
  • دانه‌های کتان: این دانه‌های کوچک طعمی بادوام دارند و طعم آجیلی را حفظ می‌کنند و در از بین بردن بوی بد دهان معجزه می‌کنند.
  • دانه خربزهدانه خربزه نیز برای هضم غذا مفید است. علاوه بر این، آنها طعم شیرین و آجیلی دارند.
  • دانه های خردل و کنجد سفید: دانه های معطر ریز، این دانه ها برای معده و هضم غذا بسیار مفید هستند.

از آنجایی که این مواد به تسکین بوی بد دهان و همچنین کمک به هضم غذا کمک می کنند، این دستور نه تنها به عنوان خوشبو کننده دهان عمل می کند، بلکه به عنوان یک کمک موثر هضم کننده است که می توانید بعد از غذا از آن لذت ببرید.

 

چیزهایی که نیاز دارید:

  • دانه های رازیانه – ¼ فنجان
  • دانه گشنیز – ¼ فنجان
  • دانه های کنجد سفید – ¼ فنجان
  • پودر زنجبیل خشک – 1 قاشق چایخوری
  • پودر دارچین – 1 قاشق چایخوری
  • پودر میخک – ½ قاشق چایخوری
  • دانه هل – 2 قاشق غذاخوری
  • دانه زنیان – 1 قاشق غذاخوری
  • تکه های نارگیل خشک شده – به سلیقه شما
  • دانه کتان – 1 قاشق غذاخوری
  • دانه خربزه – 2 قاشق غذاخوری

مراحل آماده سازی

  1. دانه های رازیانه را در ماهیتابه روی حرارت ملایم به مدت 5 دقیقه خشک کنید و کنار بگذارید.
  2. تخم گشنیز را به مدت 3 تا 4 دقیقه خشک کنید و به دانه های رازیانه تفت داده شده اضافه کنید.
  3. دانه های کنجد سفید را به مدت 5 دقیقه خشک کنید و به مخلوط اضافه کنید.
  4. دانه های خربزه بو داده را خشک کنید و با باقی موارد مخلوط کنید.
  5. سپس نارگیل برشته شده را روی حرارت کم خشک کنید تا قهوه ای طلایی شود و به مخلوط اضافه کنید.
  6. بذر کتان تفت داده شده را به مدت 6 تا 7 دقیقه یا تا زمانی که شروع به پاشیدن کند، روی حرارت کم خشک کنید، سپس آنها را اضافه کنید.
  7. دانه های هل را به مدت 3 تا 4 دقیقه خشک کنید و به مخلوط اضافه کنید.
  8. همه مواد را با هم مخلوط کنید.
  9. با دانه های هل مخلوط کنید.
  10. پودر زنجبیل خشک را اضافه کنید.
  11. میخک را اضافه کنید.
  12. پودر دارچین را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید.

شما می توانید خوشبو کننده دهان خانگی خود را تا 6 ماه در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. ظرف را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

 

 

 

 

بهبود هضم با خوشبو کننده دهان

بذر هویج

آزمون مزاج شناسی رایگان

برچسب ها: برطرف کننده بوی دهان , بوی بد دهان , خشکی دهان چیست؟ , خوشبو کننده ,

[ بازدید : 3 ]

[ دوشنبه 21 اسفند 1402 ] 16:30 ] [ zsm ]

[ ]

خوشبو کننده دهان خانگی ؛ از بین برنده بوی بد و بهبود هضم

خوشبو کننده دهان خانگی ؛ از بین برنده بوی بد و بهبود هضم

خوشبو کننده دهان خانگی ؛ از بین برنده بوی بد و بهبود هضم

آیا با بوی بد دهان مبارزه می کنید؟ دیگر نگران نباشید! مخلوط کردن برخی از مواد معمول آشپزخانه تنها کاری است که باید انجام دهید تا یک درمان سریع برای بوی بد دهان ایجاد کنید.

این مشکل می تواند ناشی از افزایش باکتری های ایجاد کننده بو در دهان به دلیل کاهش بزاق یا نوعی مشکل معده باشد. با این حال، رایج ترین دلیل خوردن غذاهایی مانند پیاز خام یا سیر است. یک خوشبو کننده دهان خوب می تواند این مشکل را در هر زمان برطرف کند.

شما می توانید خوشبو کننده دهان خانگی خود را با موادی که در آشپزخانه در اختیار دارید تهیه کنید. بعلاوه، ساختن آن در خانه مزایای زیر را دارد:

  •  ارزان است: با استفاده از تمام مواد اولیه آشپزخانه، خوشبو کننده دهان خانگی شما بیش از کسری از هزینه محصولات تجاری نخواهد بود.
  • بدون مواد نگهدارنده یا شیمیایی: تهیه خوشبو کننده دهان در خانه شما را از شر تمام شیرین کننده های مصنوعی، نگهدارنده ها، رنگ ها و سایر مواد شیمیایی موجود در محصولات تجاری خلاص می کند.
  • شما می توانید مواد تشکیل دهنده خود را انتخاب کنید: خوشبو کننده دهان خانگی به شما امکان می دهد آزمایش کنید. شما می توانید از میان مواد با کیفیت مورد علاقه خود انتخاب کنید و چند مخلوط موثر را که بیشتر دوست دارید به دست آورید.

در اینجا برخی از موادی که می توانید استفاده کنید آورده شده است:

  • هل: هل ادویه ای منحصر به فرد است، رایحه ای شدید دارد که به دفع هرگونه بوی بد از دهان کمک می کند. همچنین به هضم غذا کمک می کند و مشکلاتی مانند نفخ را برطرف می کند.
  • دارچین: دارچین از رشد باکتری های ایجاد کننده بو جلوگیری می کند. همچنین دستگاه گوارش را گرم و تحریک می کند. به علاوه، به عنوان یک نگهدارنده طبیعی مواد غذایی برای جلوگیری از فساد مواد غذایی عمل می کند، بنابراین به افزایش ماندگاری خوشبوکننده دهان خانگی شما کمک می کند.
  • میخک: میخک دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی قوی است که به درمان و مبارزه با عفونت های دهان کمک می کند.

 

 

همچنین بخوانید: 10 درمان خانگی خشکی دهان با اثری فوق العاده

 

  • تخم گشنیز بوداده: این ادویه مغزی و گرم، طعمی عمیق و شدید به خوشبو کننده دهان می‌دهد.
  • رازیانه: دانه های رازیانه بسیار معطر و طعم دار حاوی آنتول هستند که خواص ضد میکروبی عالی در برابر باکتری ها، قارچ ها و مخمرها دارد. بعلاوه، رازیانه طعم شیرین خوبی دارد و باعث می شود دهان شما بعد از غذا احساس شادابی کند.
  • پودر زنجبیل خشک: زنجبیل خشک دارای خواص ضد باکتریایی است که باکتری های ایجاد کننده بو را در دهان از بین می برد. همچنین، تولید بزاق در دهان را تحریک می کند که به طور طبیعی به شستشوی باکتری ها کمک می کند.
  • دانه‌های کتان: این دانه‌های کوچک طعمی بادوام دارند و طعم آجیلی را حفظ می‌کنند و در از بین بردن بوی بد دهان معجزه می‌کنند.
  • دانه خربزهدانه خربزه نیز برای هضم غذا مفید است. علاوه بر این، آنها طعم شیرین و آجیلی دارند.
  • دانه های خردل و کنجد سفید: دانه های معطر ریز، این دانه ها برای معده و هضم غذا بسیار مفید هستند.

از آنجایی که این مواد به تسکین بوی بد دهان و همچنین کمک به هضم غذا کمک می کنند، این دستور نه تنها به عنوان خوشبو کننده دهان عمل می کند، بلکه به عنوان یک کمک موثر هضم کننده است که می توانید بعد از غذا از آن لذت ببرید.

 

چیزهایی که نیاز دارید:

  • دانه های رازیانه – ¼ فنجان
  • دانه گشنیز – ¼ فنجان
  • دانه های کنجد سفید – ¼ فنجان
  • پودر زنجبیل خشک – 1 قاشق چایخوری
  • پودر دارچین – 1 قاشق چایخوری
  • پودر میخک – ½ قاشق چایخوری
  • دانه هل – 2 قاشق غذاخوری
  • دانه زنیان – 1 قاشق غذاخوری
  • تکه های نارگیل خشک شده – به سلیقه شما
  • دانه کتان – 1 قاشق غذاخوری
  • دانه خربزه – 2 قاشق غذاخوری

مراحل آماده سازی

  1. دانه های رازیانه را در ماهیتابه روی حرارت ملایم به مدت 5 دقیقه خشک کنید و کنار بگذارید.
  2. تخم گشنیز را به مدت 3 تا 4 دقیقه خشک کنید و به دانه های رازیانه تفت داده شده اضافه کنید.
  3. دانه های کنجد سفید را به مدت 5 دقیقه خشک کنید و به مخلوط اضافه کنید.
  4. دانه های خربزه بو داده را خشک کنید و با باقی موارد مخلوط کنید.
  5. سپس نارگیل برشته شده را روی حرارت کم خشک کنید تا قهوه ای طلایی شود و به مخلوط اضافه کنید.
  6. بذر کتان تفت داده شده را به مدت 6 تا 7 دقیقه یا تا زمانی که شروع به پاشیدن کند، روی حرارت کم خشک کنید، سپس آنها را اضافه کنید.
  7. دانه های هل را به مدت 3 تا 4 دقیقه خشک کنید و به مخلوط اضافه کنید.
  8. همه مواد را با هم مخلوط کنید.
  9. با دانه های هل مخلوط کنید.
  10. پودر زنجبیل خشک را اضافه کنید.
  11. میخک را اضافه کنید.
  12. پودر دارچین را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید.

شما می توانید خوشبو کننده دهان خانگی خود را تا 6 ماه در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. ظرف را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

 

 

 

 

بهبود هضم با خوشبو کننده دهان

بذر هویج

آزمون مزاج شناسی رایگان

برچسب ها: برطرف کننده بوی دهان , بوی بد دهان , خشکی دهان چیست؟ , خوشبو کننده ,

[ بازدید : 3 ]

[ دوشنبه 21 اسفند 1402 ] 16:30 ] [ zsm ]

[ ]

خوشبو کننده دهان خانگی ؛ از بین برنده بوی بد و بهبود هضم

خوشبو کننده دهان خانگی ؛ از بین برنده بوی بد و بهبود هضم

خوشبو کننده دهان خانگی ؛ از بین برنده بوی بد و بهبود هضم

آیا با بوی بد دهان مبارزه می کنید؟ دیگر نگران نباشید! مخلوط کردن برخی از مواد معمول آشپزخانه تنها کاری است که باید انجام دهید تا یک درمان سریع برای بوی بد دهان ایجاد کنید.

این مشکل می تواند ناشی از افزایش باکتری های ایجاد کننده بو در دهان به دلیل کاهش بزاق یا نوعی مشکل معده باشد. با این حال، رایج ترین دلیل خوردن غذاهایی مانند پیاز خام یا سیر است. یک خوشبو کننده دهان خوب می تواند این مشکل را در هر زمان برطرف کند.

شما می توانید خوشبو کننده دهان خانگی خود را با موادی که در آشپزخانه در اختیار دارید تهیه کنید. بعلاوه، ساختن آن در خانه مزایای زیر را دارد:

  •  ارزان است: با استفاده از تمام مواد اولیه آشپزخانه، خوشبو کننده دهان خانگی شما بیش از کسری از هزینه محصولات تجاری نخواهد بود.
  • بدون مواد نگهدارنده یا شیمیایی: تهیه خوشبو کننده دهان در خانه شما را از شر تمام شیرین کننده های مصنوعی، نگهدارنده ها، رنگ ها و سایر مواد شیمیایی موجود در محصولات تجاری خلاص می کند.
  • شما می توانید مواد تشکیل دهنده خود را انتخاب کنید: خوشبو کننده دهان خانگی به شما امکان می دهد آزمایش کنید. شما می توانید از میان مواد با کیفیت مورد علاقه خود انتخاب کنید و چند مخلوط موثر را که بیشتر دوست دارید به دست آورید.

در اینجا برخی از موادی که می توانید استفاده کنید آورده شده است:

  • هل: هل ادویه ای منحصر به فرد است، رایحه ای شدید دارد که به دفع هرگونه بوی بد از دهان کمک می کند. همچنین به هضم غذا کمک می کند و مشکلاتی مانند نفخ را برطرف می کند.
  • دارچین: دارچین از رشد باکتری های ایجاد کننده بو جلوگیری می کند. همچنین دستگاه گوارش را گرم و تحریک می کند. به علاوه، به عنوان یک نگهدارنده طبیعی مواد غذایی برای جلوگیری از فساد مواد غذایی عمل می کند، بنابراین به افزایش ماندگاری خوشبوکننده دهان خانگی شما کمک می کند.
  • میخک: میخک دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی قوی است که به درمان و مبارزه با عفونت های دهان کمک می کند.

 

 

همچنین بخوانید: 10 درمان خانگی خشکی دهان با اثری فوق العاده

 

  • تخم گشنیز بوداده: این ادویه مغزی و گرم، طعمی عمیق و شدید به خوشبو کننده دهان می‌دهد.
  • رازیانه: دانه های رازیانه بسیار معطر و طعم دار حاوی آنتول هستند که خواص ضد میکروبی عالی در برابر باکتری ها، قارچ ها و مخمرها دارد. بعلاوه، رازیانه طعم شیرین خوبی دارد و باعث می شود دهان شما بعد از غذا احساس شادابی کند.
  • پودر زنجبیل خشک: زنجبیل خشک دارای خواص ضد باکتریایی است که باکتری های ایجاد کننده بو را در دهان از بین می برد. همچنین، تولید بزاق در دهان را تحریک می کند که به طور طبیعی به شستشوی باکتری ها کمک می کند.
  • دانه‌های کتان: این دانه‌های کوچک طعمی بادوام دارند و طعم آجیلی را حفظ می‌کنند و در از بین بردن بوی بد دهان معجزه می‌کنند.
  • دانه خربزهدانه خربزه نیز برای هضم غذا مفید است. علاوه بر این، آنها طعم شیرین و آجیلی دارند.
  • دانه های خردل و کنجد سفید: دانه های معطر ریز، این دانه ها برای معده و هضم غذا بسیار مفید هستند.

از آنجایی که این مواد به تسکین بوی بد دهان و همچنین کمک به هضم غذا کمک می کنند، این دستور نه تنها به عنوان خوشبو کننده دهان عمل می کند، بلکه به عنوان یک کمک موثر هضم کننده است که می توانید بعد از غذا از آن لذت ببرید.

 

چیزهایی که نیاز دارید:

  • دانه های رازیانه – ¼ فنجان
  • دانه گشنیز – ¼ فنجان
  • دانه های کنجد سفید – ¼ فنجان
  • پودر زنجبیل خشک – 1 قاشق چایخوری
  • پودر دارچین – 1 قاشق چایخوری
  • پودر میخک – ½ قاشق چایخوری
  • دانه هل – 2 قاشق غذاخوری
  • دانه زنیان – 1 قاشق غذاخوری
  • تکه های نارگیل خشک شده – به سلیقه شما
  • دانه کتان – 1 قاشق غذاخوری
  • دانه خربزه – 2 قاشق غذاخوری

مراحل آماده سازی

  1. دانه های رازیانه را در ماهیتابه روی حرارت ملایم به مدت 5 دقیقه خشک کنید و کنار بگذارید.
  2. تخم گشنیز را به مدت 3 تا 4 دقیقه خشک کنید و به دانه های رازیانه تفت داده شده اضافه کنید.
  3. دانه های کنجد سفید را به مدت 5 دقیقه خشک کنید و به مخلوط اضافه کنید.
  4. دانه های خربزه بو داده را خشک کنید و با باقی موارد مخلوط کنید.
  5. سپس نارگیل برشته شده را روی حرارت کم خشک کنید تا قهوه ای طلایی شود و به مخلوط اضافه کنید.
  6. بذر کتان تفت داده شده را به مدت 6 تا 7 دقیقه یا تا زمانی که شروع به پاشیدن کند، روی حرارت کم خشک کنید، سپس آنها را اضافه کنید.
  7. دانه های هل را به مدت 3 تا 4 دقیقه خشک کنید و به مخلوط اضافه کنید.
  8. همه مواد را با هم مخلوط کنید.
  9. با دانه های هل مخلوط کنید.
  10. پودر زنجبیل خشک را اضافه کنید.
  11. میخک را اضافه کنید.
  12. پودر دارچین را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید.

شما می توانید خوشبو کننده دهان خانگی خود را تا 6 ماه در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. ظرف را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

 

 

 

 

بهبود هضم با خوشبو کننده دهان

بذر هویج

آزمون مزاج شناسی رایگان

برچسب ها: برطرف کننده بوی دهان , بوی بد دهان , خشکی دهان چیست؟ , خوشبو کننده ,

[ بازدید : 2 ]

[ دوشنبه 21 اسفند 1402 ] 16:30 ] [ zsm ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]